Kjøpsbetingelser og personvernserklæring

Overordnet

Dette er personvernerklæringen til Heroes AS, et norsk selskap med adresse Stavanger, Norge. Ved bruk av våre nettsider eller ved kjøp av produkter fra oss, kan vi samle inn personopplysninger om deg. I slike situasjoner opptrer vi som behandlingsansvarlig og du kan henvende deg til oss med alle spørsmål vedrørende vår behandling av dine personopplysninger.
Beskyttelse av dine personopplysninger er veldig viktig for Heroes. Vi innhenter og bruker bare dine personopplysninger innenfor gjeldende rett slik det følger av personopplysningsloven og EUs personvernforordning nr. 2016/679 (GDPR).

Nettside – Informasjonskapsler (Cookies)

Heroes henter, samler og analyserer brukerdata, trafikk og handlinger som foretas på nettside. Dette inkluderer din IP-adresse, nettleser, operativsystem, samt hvilke sider du har sett på. Analyse gjennomføres på data lagret i informasjonskapsler. Heroes bruker informasjonskapslene til å optimalisere nettside. Ved å bruke vår nettside samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Dette involverer bruk av personopplysninger og har grunnlag i ditt samtykke.

Markedsføring med grunnlag i ditt samtykke

Hvis du har gitt ditt samtykke kan vi behandle din e-post adresse og telefonnummer slik at vi kan sende nyhetsbrev og markedsføringsmateriale som er spesifikt tilpasset deg.

Oppbevaring av dine personopplysninger

Vi tar personvern alvorlig, og lagrer dine personopplysninger på servere som er sikkert plassert. Heroes sletter personopplysninger når det ikke lenger er nødvendig å behandle dem for å oppfylle formålet med behandlingen og når sletting er lovlig og pålagt under gjeldende rett.

Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, derfor kan ikke denne historikken slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Kortnummer og informasjon oppbevares av en tredjepart (Vipps eller Stripe) etter bestemmelsene i personvernloven og ikke av oss utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

Ved besøk hos trimtex.no plasseres det en informasjonskapsel (cookies) generert fra Google på din datamaskin. Denne kapselen brukes av vår markedsføringsavdeling for å kunne analysere hvor trafikken vår kommer fra. Vi tar sikkerheten din på høyeste alvor. Handelen skal være smidig, enkel og oversiktlig, og du kan være trygg på at vi oppbevarer dine data korrekt.

Rettighetene dine

Du har rett, etter forespørsel, til innsyn i personopplysninger som vi til enhver tid lagrer eller behandler. Du har også rett til å få korrigert eventuelle feil i dine personopplysninger.

Vilkår ved handel

I Heroes er vi svært opptatt av at våre kunder skal oppleve god service og trygghet. Det skal være enkelt, trygt og forutsigbart å gjøre handel med oss. Av den grunn har vi beskrevet hvordan vi håndterer våre kunders rettigheter og de betingelser som gjør seg gjeldende hos oss.

Retur, bytte og angrerett

Vi har 30 dagers angrerett. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen.

OBS! Angreretten gjelder kun for forbruker og ikke for klubb-, team- eller bedriftskunder (kunder som kjøper klær med spesialdesign). 

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi innen 14 dager etter at vi har mottatt din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Returporto dekkes av kunden og sendes til Heroes AS. Har du betalt med kredittkort vil dette belastes dette, eller trekkes fra beløpet som blir tilbakeført til deg. Har du betalt med faktura vil det utstedes en egen faktura på dette beløpet. 

Om du returnerer hele beløpet kan du se bort fra faktura. Dersom du har handlet med faktura og returnerer deler av ordren din, trekker du i fra beløpet for varene som er returnert og betaler resten av din faktura, så slipper du purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. 

Vær oppmerksom på at vi ikke godtar retur av brukte klær. For at vi skal godta retur må følgende vilkår oppfylles:

  • Produktet må være i samme stand som da du mottok det. Det betyr at originalemballasje må medfølge og alle merkelapper må henge på. Det er også en forutsetning at plaggene er uten lukt og merker.
  • Varen må være returnert innen vår 30 dagers returfrist

Bestilling og ordrebekreftelse

En bestilling er bindende. Når bestilling mottas sender vi deg en ordrebekreftelse. Vi oppfordrer våre kunder til å kontrollere at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen.

Rettigheter

Kjøp mellom Heroes og kunde reguleres av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.

Priser

Alle priser som er oppgis er inklusive merverdiavgift. Ved kjøp vises den totale kostnaden inklusivt leveringskostnader, før bestillingen er gjennomført.

Det er ingen skjulte kostnader hos oss. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og eventuelt gebyr og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.

OBS! Tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring. Vi tar forbehold om feil i lagerbeholdning og feil pris som følge av teknisk feil på nettsiden. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende de varene vi har på lager og kreditere manglende vare.

Rabattkoder gjelder kun for ordinære varer dersom ikke annet er spesifisert. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre, om annet ikke er spesifisert.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

 

Frakt og leveranse

Vi sender varene direkte til våre kunder. Normalt blir varer sendt i én leveranse. Blir imidlertid varene ikke sendt i én leveranse, varsler vi deg om dette.

Undersøkelse av produktene og reklamasjon ved mottak


Ved mottak av leveranse, er det viktig at du undersøker om leveransen er i samsvar med din ordre. Ved ikke samsvar, er et viktig at du snarest gir oss tilbakemelding på hva som ikke er i samsvar, og om det eventuelt er skader som er oppstått under transport.

Dersom du oppdager noen form for transportskade på varen ved mottak skal du:
  • Anmerke skaden på sjåførens håndterminal/fraktbrev
  • Sikre dokumentasjon ved foto (emballasje og produkt)
Dersom du oppdager noen form for skade på produkt ved mottak skal du:
  • Sikre dokumentasjon ved foto (emballasje og produkt)
  • Uavhengig av skadetype eller mangel, tar vi ansvar.

 

Reklamasjon og garanti

Ved mottagelsen av varer er du som kunde pliktig til å undersøke at det som er mottatt stemmer overens med bestillingen. Ved avvik må det rapporteres til oss senest innen rimelig tid etter mottak.

Vi har stort fokus på kvalitet på våre produkter, derfor garanterer vi for plagget ditt i 2 år*. Dersom du ønsker å reklamere på en vare ber vi deg alltid om å ta kontakt med oss på forhånd slik at vi får registrert saken. Send da med et bilde av feilen og noen ord om hva som er galt, så skal vi hjelpe deg videre. Vi ber om at reklamasjonsprodukter vaskes før de sendes i retur til oss. Send en epost med bilde av produktet og feilen til hei@heropluss.no
*Gjelder ikke normal slitasje og åpenbare bruksfeil

Forsinkelser

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.

  • Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.
  • Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.
  • Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon. 

Forbehold

Heroes tar forbehold mot skrivefeil, tekniske feil, prisendringer og utsolgte varer. Bilder vi bruker er ikke nødvendigvis identiske med varenes faktiske utseende. Innholdet på nettsiden kan endres av Heroes uten forvarsel.